رزین های آمین دار چه نوع رزین هایی هستند و کاربرد آنها چیست؟

رزین های آمین دار چه نوع رزین هایی هستند و کاربرد آنها چیست؟

رزین های پلی استر غیر اشباع کاربرد های گوناگونی دارند این رزینها برای تولید قطعات هنری (مجسمه سازی) تا ساخت لوله هایی که برای مدت زمان خیلی زیاد میبایست در زیر زمین  برای انتقال سیالات مختلف دفن شوند کاربرد دارند . مصرف رزین های پلی استر هرساله رو به افزایش است

یکی از کاربردهای متنوع رزین پلی استر غیر اشباع آمین دار در صنایع سنگ ، ساخت بتونه سنگی و ماستیک سنگ است . برای استفاده از بتونه سنگی و ماستیک ، رزین پلی استر میباست دارای خواص زیر باشد

  •       دوام زیاد
  •  سنباده خوری بالا
  •  چسبندگی قوی
  •  انعطاف پذیری مناسب

معمولاً آمین به عنوان یک شتاب دهنده عمل میکند و در اکثر موارد در زمان تولید رزین پلی استر غیر اشباع، آمین به آن اضافه میشود . آمین هایی که برای تولید رزین آمین دار استفاده میشوند میتوانند دی متیل آنیلین(یک مایه آمین زرد رنگ با بوی شدید) و یا دی متیل پارا تولوئیدین (مایع زردرنگ با بوی شدید) باشند .

از (DMA) یا دی متیل آنیلین میتوان با سیستم کاتالیزوری MEKP استفاده کرد . البته مقادیر کمتر DMA را میتوان به همراه کبالت جهت کوتاه کردن زمان پخت رزین استفاده کرد .

 همانطور که اشاره شد از کاربردهای رزین پلی استر آمین دار برای تولید بتونه سنگی و برای تولید چسب سنگ استفاده میشود در رزین آمین دار بتونه سنگی شتاب دهنده آمینی با رزین بر مبنای کربوکسیلیک اسیدهای خاص با انعطاف پذیری بالا است و بتونه ی تولید شده بعد از اضافه کردن خمیر بنزوئیل پروکساید در زمان خیلی کوتاه پخت میشود و قابلیت سمباده خوری پیدا میکند همانند دیگر رزینهای پلی استر، این رزین نیز میبایست در ظروف دربسته و به دور از نور مستقیم خورشید و در دمای 25 درجه نگهداری شود .

رزین آمین دار چسب سنگ معمولا یک رزین بر مبنای اورتو فتالیک است که دارای قابلیت پیگمنت خوری بالا است  و برای پرکردن  حفره های سنگ های مرمریت استفاده میشود . همانند دیگر رزینهای پلی استر ، این رزین نیز میبایست در ظرف دربسته به دور از نور مستقیم خورشید و در دمای 25 درجه نگهداری شود .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .


دسته بندی مقالات


لیست قیمت رزین


ارتباط با ما

لوگو نادپلیمر | تولیدکننده انوع رزین‌های پلی‌استر غیراشباع، فنولیک و اکریلیک پایه آب

شرکت کولان سل، با دارا بودن تیم تحقیق و توسعه فعال قادر به طراحی و تولید انواع رزین های پلی استر غیراشباع، اکرلیک و فنولیک مورد نیاز مشتریان است. همچنین این شرکت دارای تیم بازاریابی و فروش بسیار با تجربه بوده که محصولات این شرکت را در بازارهای داخلی و بازارهای خارجی عرضه می نمایند.

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

آقای سعیدی پور

سرپرست فروش

آقای سعیدی پور

آقای برزگر

مسئول فروش

آقای برزگر