رزین های فنولیک و روش های اصلاح آن (8)

رزین های فنولیک و روش های اصلاح آن (8)

مروری بر رزین های فنولیک و روش های اصلاح آن (8)

اصلاح رزین فنولیک:

پخت رزین های فنولیک نووالاک

  • پخت رزین نووالاک با رزول جامد

از رزول جامد میتوان برای پخت و اصلاح رزین های نووالاک استفاده نمود. از آمیزه رزول و نووالاک در ترکیبات قالب گیری، جهت کاربردهای الکتریکی استفاده میشود. همچنین پارچه های نمدی ساخته شده از این روش می توانند به عنوان بوگیر در صنعت خودرو و عایق در بسیاری از صنایع به کار برده شود.

  • پخت با هگزامتیلن تترامین

بر خلاف روزل ها، رزین های نووالاک با اضافه کردن جزء دومی، در محدوده دمایی 170-130 درجه پخت میشوند و با افزایش دما زمان پخت کاهش میابد. جزء دومی که باید اضافه شود میتواند هگزامتیلن تترامین، پارافرمالدهید یا تری اکسان باشد. هگزامین به طورگسترده ای به عنوان عامل پخت و به نسبت %15-8 وزنی به کار برده می شود. ساختار هگزامین در اثر قرار گرفتن در معرض حرارت، شکسته شده و منجر به تولید فرمالدهید و آمونیاک طبق واکنش زیر میشود.

فرمالدهید، ایجاد کننده پل های متلینی است و آمونیاک نقش کاتالیزور را در واکنش های پخت بر عهده دارد. به کمک هگزامین، سرعت پخت رزین را میتوان کنترل کرد. هرچه میزان هگزامین بیشتری استفاه شود سرعت پخت بیشتر میشود و در نتیجه زمان پخت کاهش میابد. در شکل زیر ساختار نووالاک پخت شده نشان داده شده است.

برای دریافت اصل مقاله لطفا کلیک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .


دسته بندی مقالات


لیست قیمت رزین


ارتباط با ما

لوگو نادپلیمر | تولیدکننده انوع رزین‌های پلی‌استر غیراشباع، فنولیک و اکریلیک پایه آب

شرکت کولان سل، با دارا بودن تیم تحقیق و توسعه فعال قادر به طراحی و تولید انواع رزین های پلی استر غیراشباع، اکرلیک و فنولیک مورد نیاز مشتریان است. همچنین این شرکت دارای تیم بازاریابی و فروش بسیار با تجربه بوده که محصولات این شرکت را در بازارهای داخلی و بازارهای خارجی عرضه می نمایند.

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

آقای سعیدی پور

سرپرست فروش

آقای سعیدی پور

آقای برزگر

مسئول فروش

آقای برزگر