خواص مکانیکی پلیمرهای ترموپلاست چیست؟

خواص مکانیکی پلیمرهای ترموپلاست چیست؟

خواص مکانیکی پلیمر های ترموپلاست

پلیمر های ترموپلاستیک به دو دسته تقسیم میشوند:

1- آمورف Amorphous

2- سمی کریستالین semi-crystalline یا نیمه بلورین

در این مقاله سعی داریم تا درباره خواص مکانیکی پلیمر های ترموپلاست بیشتر توضیح بدیم. ویژگی آمورف ها گره خوردگی های متعددی است که در ساختار زنجیر آنها وجود دارد. مشاهده میشود که در زنجیر های آمورف گره خوردگی های زیادی وجود دارند، بدون اینکه این زنجیر های غیر موازی روی هم تا شده باشند. همین امر باعث میشود که آمورف ها ساختار بلورین پیدا نکنند. به طبع همین گره خوردگی ها، فضای خالی بین زنجیر های پلیمری افزایش پیدا میکند و باعث شفافیت و عبور نور میشود.

اما پلیمر های نیمه بلورین (سمی کریستالین) دارای زنجیر های موازی و منظم هستند و زنجیر های پلیمری به خوبی روی هم تا شده و به اصطلاح کامپکت (compact) میشوند و قابلیت عبور نور را تقریبا ندارند. البته، ذکر این نکته لازم است که همه ی پلیمرهای بلورین اینگونه نیستند.

باید توجه داشت که پلیمر صددرصد بلورین وجود ندارد بیشترین بلورینگی را در بین پلیمر ها پلی اتیلن دارد که تقریبا تا 90 درصد بلورینه میشود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .


دسته بندی مقالات


لیست قیمت رزین


ارتباط با ما

لوگو نادپلیمر | تولیدکننده انوع رزین‌های پلی‌استر غیراشباع، فنولیک و اکریلیک پایه آب

شرکت کولان سل، با دارا بودن تیم تحقیق و توسعه فعال قادر به طراحی و تولید انواع رزین های پلی استر غیراشباع، اکرلیک و فنولیک مورد نیاز مشتریان است. همچنین این شرکت دارای تیم بازاریابی و فروش بسیار با تجربه بوده که محصولات این شرکت را در بازارهای داخلی و بازارهای خارجی عرضه می نمایند.

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

آقای سعیدی پور

سرپرست فروش

آقای سعیدی پور

آقای برزگر

مسئول فروش

آقای برزگر