رابطه ی وزن مولکولی با خواص مکانیکی پلیمرها

رابطه ی وزن مولکولی با خواص مکانیکی پلیمرها

رابطه ی وزن مولکولی با خواص مکانیکی پلیمرها

وزن مولکولی با خواص مکانیکی مولکول ها رابطه ی مستقیم دارد. پلیمرها (بسپار) بر خلاف کوچک مولکول ها (مثلا مولکول اکسیژن) دارای یک وزن مولکولی مشخص نیستند. به علت اینکه  پلیمرها در زمانی که سنتز میشوند دارای زنجیرهایی با طول مختلف هستند و همین تفاوت در طول زنجیرها باعث به وجود آمدن یا ایجاد یک توزیع وزن مولکولی میشود در نتیجه پلیمرها وزن مولکولی معینی ندارند. به عنوان مثال در زمان سنتز پلی اتیلن ممکن است زنجیرهایی از طول صفر داشته باشیم تا طول هزار، ده هزار و حتی بیشتر، به همین علت برای پلیمرها یک متوسط وزن مولکولی تعریف میشود و نه وزن مولکولی مشخص.

 

دیاگرام بالا میزان فراوانی وزن مولکولی متفاوت را نشان میدهد. به عنوان مثال اگر داخل شکل دقت کنیم وزن مولکولی حدود 5000 تقریبا بیشترین فراوانی را دارند و قله ی این منحنی در وزن مولکولی حدود 5000 است. برای محاسبه وزن مولکولی متوسط باید از این وزن مولکولی ها یک میانگین تهیه شود و آن میانگین به عنوان وزن مولکولی پلیمر ارائه شود.

در مقاله های بعدی به شیوه های دست یابی متوسط وزن مولکولی پلیمرها خواهیم پرداخت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .


دسته بندی مقالات


لیست قیمت رزین


ارتباط با ما

لوگو نادپلیمر | تولیدکننده انوع رزین‌های پلی‌استر غیراشباع، فنولیک و اکریلیک پایه آب

شرکت کولان سل، با دارا بودن تیم تحقیق و توسعه فعال قادر به طراحی و تولید انواع رزین های پلی استر غیراشباع، اکرلیک و فنولیک مورد نیاز مشتریان است. همچنین این شرکت دارای تیم بازاریابی و فروش بسیار با تجربه بوده که محصولات این شرکت را در بازارهای داخلی و بازارهای خارجی عرضه می نمایند.

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

آقای سعیدی پور

سرپرست فروش

آقای سعیدی پور

آقای برزگر

مسئول فروش

آقای برزگر