رزین های فنولیک و روش های اصلاح آن (7)

رزین های فنولیک و روش های اصلاح آن (7)

مروری بر رزین های فنولیک و روش های اصلاح آن (7)

پخت رزین های فنولیک

واکنش پخت متداول رزول

در رزین های رزول ، عاملیت به مقدار کافی وجود دارد تا به صورت مستقیم پخت گردند. رزین های رزول را می توان در دما 160 درجه و در محدوده ی Ph ، 6-4 به تنهایی پخت نمود. در طی فرایند پخت، رزین رنگ زرد مایل به قهوه ای خود را از دست می دهد و محصول تیره رنگ را به وجود می آورد. هرچه رنگ رزین حاصل تیره تر و مایل به سیاه باشد بدین معنی است که پخت کامل تر صورت گرفته است و خواص رزین پخت شده مطلوب تر خواهد بود. واکنش پخت رزین های رزول همراه با کاهش وزن ناشی از مواد فرار حاصل از پخت همراه است. در شکل زیر ساختار رزول پخت شده آورده شده است.

خلل رزول:

خلل و فرج موجود در ساختار شبکه ای رزول، از خواص مکانیکی آن می کاهد. صرف نظر از شرایط پخت رزول، تمامی رزول های شبکه ای شده حاوی مقدار قابل توجهی خلل و فرج ناشی از خروج اجزاء فرار در ساختار شبکه ای خود می باشند. با تغییر غلظت کاتالیزرو مصرفی در حین فرایند شبکه ای شدن رزول، میتوان زیرساختارهای این نوع خلل و فرج را مشخص نمود. شبکه رزول پخت شده با تولوئن سولفونیک اسید در محدوده دمایی 80 – 40 درجه نشان می دهد با افزایش غلظت کاتالیزور و همچنین دمای پخت میتوان قطر خلل و فرج موجود در شبکه رزول پخت شده را کاهش داد.

دمای انتقال شیشه ای

در بعضی از مطالعات انجام گرفته مشخص گردید که غلظت کاتالیزور مصرفی تاثیری بر دمای انتقال شیشه ای رزین ندارد. همچنین با بررسی دمای انتقال شیشه ای به دست آمده از منحنی tan& مشخص شد زمانی که نسبت مولی فرمالدهید به فنول بیش از 1.2 می باشد، دمای انتقال شیشه ای در محدوده ی دمایی 260-240 درجه می باشد که در این حالت، چگالی شبکه ای شدن به پایین ترین حد خود می رسد. بیشترین دمای انتقال شیشه ای و همچنین بالاترین دانسیته شبکه ای شدن به نسبت مولی 4/1 – 3/1 می باشد.

برای دریافت اصل لطفا کلیک کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.

من با این شرایط موافق هستم .


دسته بندی مقالات


لیست قیمت رزین


ارتباط با ما

لوگو نادپلیمر | تولیدکننده انوع رزین‌های پلی‌استر غیراشباع، فنولیک و اکریلیک پایه آب

شرکت کولان سل، با دارا بودن تیم تحقیق و توسعه فعال قادر به طراحی و تولید انواع رزین های پلی استر غیراشباع، اکرلیک و فنولیک مورد نیاز مشتریان است. همچنین این شرکت دارای تیم بازاریابی و فروش بسیار با تجربه بوده که محصولات این شرکت را در بازارهای داخلی و بازارهای خارجی عرضه می نمایند.

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

آقای سعیدی پور

سرپرست فروش

آقای سعیدی پور

آقای برزگر

مسئول فروش

آقای برزگر